آوا مهدوی متولد بهمن ۱۳۷۶ در ۸ سالگی شروع به یادگیری ساز تنبک با استاد عمران فروزش کرد و در ۱۵ سالگی زیر نظر استاد محمود فرهمند تعلیم دید. ساز کاخن را با استادان همایون نصیری، شایان ریاحی و آیدین شفائی فرا گرفت و به آموزش داربوکا نزد استاد شایان ریاحی پرداخت
در سال های ۹۶ و ۹۷ در گروهی به سرپرستی استاد مریم رضایی نیا اجراهایی با سبک سنتی در سالن های معتبر تهران داشت و در گروه های مختلف با سبک های پاپ و تلفیقی در شهر های ایران و ترکیه همنوازی کرد از سال ۱۳۹۸ آموزش موسیقی را در آموزشگاه های شهر تهران شروع و با سرپرستی گروه های تنبک هنرجویی ،چند اجرا در سبک های سنتی و محلی برگزار کرد
آوا مهدوی